Kilka pomocnych wskazówek
Od kilkunastu dni żyjemy w nowej rzeczywistości. Okres zamknięcia i izolacji społecznej, któremu wszyscy zostaliśmy poddani może wywoływać kryzys, jest trudny i zaburzający dobrostan psychiczny. Dzieci, które na co dzień przebywają w tłumie innych osób, doświadczają bez przerwy olbrzymiej ilości bodźców (wizualnych, dźwiękowych, czuciowych) zostają nagle zamknięte w domu. Do tego dochodzi kompletna utrata codziennych rytuałów (plan lekcji, spotykanie przyjaciół, wyjście z domu, zajęcia pozalekcyjne), która może wywołać pewien niepokój. Te wszystkie małe rzeczy, które składają się na codzienną rutynę, stanowią też o poczuciu bezpieczeństwa. Ich utrata, szczególnie pojawiająca się z dnia na dzień, może być czynnikiem kryzysogennym. Dlatego też przesyłam Państwu kilka publikacji, wskazówek, jak rozmawiać z dziećmi, na co zwrócić uwagę, aby zminimalizować skutki negatywnych emocji, które wszyscy możemy przeżywać.
Beata Kapinos
pedagog szkolny
Koncentracja uwagi: jak pomagać dziecku?
Materiał pomocniczy dotyczący koncentracji
Gdy dorastające dziecko nie słucha rodziców
Gdy dziecko nie słucha rodziców
Mały buntownik – gazetka dla rodziców