Innowacja z języka angielskiego
Nauczanie i wychowanie młodego pokolenia jest dla nauczyciela wielkim wyzwaniem. Niewielu jednak zdaje sobie sprawę z tego jak wielkim wyzwaniem dla ucznia jest przejście z klasy trzeciej do klasy czwartej. Ten próg, który dla rodziców i nauczycieli jest automatyczny – dla ucznia staje się często zbyt wysoki. Zawiera bowiem nie tylko wiedzę, którą uczeń musi wchłonąć, z którą się musi zapoznać i wykorzystywać ale zawiera również awans do kolejnej grupy społecznej.
Taki awans dla ucznia, który dotąd wszystkie swoje problemy kierował do jednego nauczyciela jest bardzo trudny. Zmiany takie jak: większa ilość lekcji, zróżnicowane przedmioty, inny nauczyciel z każdego przedmiotu, czasami nowi koledzy i koleżanki – nowa grupa społeczna, sprawiają, że uczeń nie potrafi podołać tym wyzwaniom.
Celem innowacji jest między innymi pomoc uczniom w zrozumieniu ich nowej sytuacji poprzez pokazanie jak człowiek:
a/ widzi siebie,
b/ jak funkcjonuje w grupie
c/ jak tworzy społeczeństwo.
Jednak wyzwaniem głównym będzie określenie tego w języku angielskim – a więc zrozumienie jak ważne we współczesnym świecie, dla dobrego społecznego funkcjonowania jest władanie językiem obcym.
Wdrożenie innowacji pomoże uczniom odnaleźć się w nowoczesnej Europie, we współczesnym świecie nie tylko od strony społecznej ale i językowej. Uczniowie często zaniżają wartość umiejętności językowych więc uświadomienie im jak ważna jest znajomość języków do porozumienia między różnymi narodami i budowanie w ten sposób jedności ludzi będzie celem do osiągnięcia w trakcie pracy z uczniami.
Innowacja pedagogiczna (merytoryczno-metodyczna) z języka angielskiego dla klasy IV,V i VI na 3-letni etap edukacyjny. Klasa o profilu społeczno-językowym „ME IN THE WORLD”