Diagnoza szkolna Pearsona
W bieżącym roku szkolnym nauczyciele języka angielskiego naszej szkoły rozpoczęli pracę z programem „DIAGNOZA SZKOLNA”. Jest to przygotowany przez wydawnictwo Pearson innowacyjny system oceniania wiedzy i postępów ucznia na wszystkich szczeblach edukacji szkolnej w formie testów umiejętności oraz testów leksykalno-gramatycznych. Wyniki tych testów są wprowadzane przez nauczyciela do komputera, a następnie dzięki raportom generowanym przez system on-line można porównać wyniki uczniów z wynikami klasy a nawet populacji. Dostępne raporty zawierają stosowane przez Centralną Komisję Egzaminacyjną wykresy staninowe, kwartylowe i centylowe oraz informacje, które treści nauczania z podstawy programowej zostały opanowane i w jakim stopniu.
Przejrzysta prezentacja wyników uzyskanych przez ucznia to nie tylko doskonałe narzędzie diagnostyczne, ale również nieoceniona pomoc w komunikacji z rodzicami. To także cenna wskazówka pomagająca lepiej zaplanować przygotowania do egzaminu.
Jakie korzyści daje Diagnoza Szkolna?
Dla szkoły
- szczegółowa analiza osiągnięć uczniów na każdym etapie kształcenia i obiektywne porównani na tle szkoły i populacji
- gotowy materiał naprawczy skorelowany z wynikami testów – odpowiedź na specjalne potrzeby edukacyjne poszczególnych uczniów
- rzeczywista indywidualizacja nauczania zgodnie z założeniami nowej podstawy programowej
- stałe monitorowanie realizacji podstawy programowej i stopnia przygotowania uczniów do egzaminów końcowych
- lepsze rezultaty uzyskiwane przez uczniów na egzaminach końcowych
Dla ucznia
- zapoznanie z formatem egzaminów końcowych dzięki testom próbnym
- rosnąca świadomość stopnia przygotowania do egzaminów końcowych
- rozwijanie obszarów, w których uczeń uzyskał słabsze wyniki
- motywacyjne działanie raportów pozwalających śledzić postępy ucznia
Dla rodzica
- systematyczna informacja na temat postępów ucznia na tle klasy i populacji
- wskazanie obszarów, w których uczeń powinien wykonać dodatkowe ćwiczenia
- zapewnienie dodatkowego materiału dopasowanego do potrzeb konkretnego ucznia
- możliwość świadomego zaangażowania w proces nauczania
W tym też miejscu zwracamy się z prośbą do rodziców i uczniów o udostępnienie adresów e-mail, na które będziemy mogli wysyłać raporty wygenerowane przez system.
Opracowano na podstawie www.pearson.pl