Diagnoza szkolna Pearsona

W bieżącym roku szkolnym nauczyciele języka angielskiego naszej szkoły rozpoczęli pracę z programem „DIAGNOZA SZKOLNA”. Jest to przygotowany przez wydawnictwo Pearson innowacyjny system oceniania wiedzy i postępów ucznia na wszystkich szczeblach edukacji szkolnej w formie testów umiejętności oraz testów leksykalno-gramatycznych. Wyniki tych testów są wprowadzane przez nauczyciela do  komputera, a następnie dzięki raportom generowanym przez system on-line można porównać wyniki uczniów z wynikami klasy a nawet populacji. Dostępne raporty zawierają stosowane przez Centralną Komisję Egzaminacyjną wykresy staninowe, kwartylowe i centylowe oraz informacje, które treści nauczania z podstawy programowej zostały opanowane  i w jakim stopniu.
Przejrzysta prezentacja wyników uzyskanych przez ucznia to nie tylko doskonałe narzędzie diagnostyczne, ale również nieoceniona pomoc w komunikacji z rodzicami. To także cenna wskazówka pomagająca lepiej zaplanować przygotowania do egzaminu.
Jakie korzyści daje Diagnoza Szkolna?
Dla szkoły

  • szczegółowa analiza osiągnięć uczniów na każdym etapie kształcenia i obiektywne porównani na tle szkoły i populacji
  • gotowy materiał naprawczy skorelowany z wynikami testów – odpowiedź na specjalne potrzeby edukacyjne poszczególnych uczniów
  • rzeczywista indywidualizacja nauczania zgodnie z założeniami nowej podstawy programowej
  • stałe monitorowanie realizacji podstawy programowej i stopnia przygotowania uczniów do egzaminów końcowych
  • lepsze rezultaty uzyskiwane przez uczniów na egzaminach końcowych

 Dla ucznia

  • zapoznanie z formatem egzaminów końcowych dzięki testom próbnym
  • rosnąca świadomość stopnia przygotowania do egzaminów końcowych
  • rozwijanie obszarów, w których uczeń uzyskał słabsze wyniki
  • motywacyjne działanie raportów pozwalających śledzić postępy ucznia

Dla rodzica

  • systematyczna informacja na temat postępów ucznia na tle klasy i populacji
  • wskazanie obszarów, w których uczeń powinien wykonać dodatkowe ćwiczenia
  • zapewnienie dodatkowego materiału dopasowanego do potrzeb konkretnego ucznia
  • możliwość świadomego zaangażowania w proces nauczania

W tym też miejscu zwracamy się z prośbą do rodziców i uczniów o udostępnienie adresów e-mail, na które będziemy mogli wysyłać raporty wygenerowane przez system.

Opracowano na podstawie www.pearson.pl

 

 

Design Downloaded from free wordpress themes | free website templates | Free Web Icons.