Współpraca z Anglią jeszcze bardziej intensywna

Z małych rzeczy rodzą się wielkie. Przez cały rok mieliście okazję obserwować nasze poczynania dotyczące współpracy z uczniami z angielskiej szkoły w Great Gransden na naszym szkolnym facebook’u. Więc teraz czas na podsumowania.

Przede wszystkim nadal ze sobą korespondujemy, zarówno mailowo jak i pocztą tradycyjną, dzieląc się informacjami o swoim życiu, zainteresowaniach i szkole. Dzięki Skype‘owi, mieliśmy okazję wymienić pozdrowienia oraz porozmawiać z naszymi kolegami z Anglii.

Podobnie jak w roku poprzednim wysłaliśmy już tradycyjnie kartki bożonarodzeniowe oraz sfilmowane pozdrowienia świąteczne. Nagraliśmy również piosenki świąteczne dla naszych kolegów z Great Gransden.

Wspólnie poznaliśmy świat insektów i robaków w ramach projektu „Bestie i dinozaury”, którego symbolem jest bardzo żarłoczna gąsienica, bohaterka książeczki „The Very Hungry Caterpillar”.Wykonaliśmy przepiękne prace plastyczne motyli, w różnorodnych technikach, które zostały wysłane do naszych kolegów i koleżanek w Anglii. Sami również mieliśmy okazję oglądać dzieła dzieci z Great Gransden.

Uczyliśmy się również nawzajem naszych języków. Do naszych angielskich przyjaciół wysłaliśmy około10 filmików instruktażowych z nagranymi słówkami  po polsku. A w kwietniu zorganizowaliśmy w naszej szkole (po raz drugi już) konkurs Spelling Bee. Wyrazy angielskie zostały wysłane do nas ze szkoły w  Great Gransden.

Uczniowie klasy piątej zrealizowali wspólne projekty na temat polskich i angielskich naukowców, wynalazców oraz odkrywców. Angielscy koledzy dowiedzieli się, jakie przeszkody musiał pokonać Jan Mela by zdobyć biegun północny i południowy, że Maria Curie pochodziła z Polski. Odświeżyli też wiadomości o tym, który Polak wstrzymał Słońce a poruszył Ziemię.  My natomiast dowiedzieliśmy się, kim był James Cook, Alexander Graham Bell, czy Isaak Newton.

Przyłączyliśmy się też do nowej inicjatywy BBC Learning „Ten pieces” (czyli „Dziesięć utworów”) promującej muzykę klasyczną wśród uczniów szkół podstawowych. Zadanie polegało na tym, aby zamiast instrumentów muzycznych, stworzyć muzykę za pomocą całego ciała. Sfilmowane pokazy poszybowały drogą mailową do obu szkół.

Z tych drobiazgów wyszła całkiem niezła robota- gratulujemy;-)

Design Downloaded from free wordpress themes | free website templates | Free Web Icons.